Alex's Weblog

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Alătură-te lângă 1 urmăritor

  • Martie 2008
    L M M M V S D
    « Feb   Apr »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

Fricoşii

Posted by alecs1 pe 2008-03-19

În filmul Bowling for Columbine al lui Michael Moore se prezintă ideea de climat de insecuritate, că oamenilor le e frică de orice, şi în special de semenii lor. N-am ce să spun mai mult decât că omul are dreptate şi să dau câteva exemple pe care le-am văzut în ultima vreme:

1.M-am mutat de câteva luni într-un bloc mai aproape de centru, într-o zonă foarte liniştită şi avem interfon la intrare. Deşi avem interfon, la 4 din cele 12 perechi de uşi există grilaj metalic, care în general e încuiat după ora 10. Mai mult, din cei 8 păziţi de grilaj, vreo 4 au uşi metalice, destul de noi, la cât sunt de lucioase. Una dintre uşile metalice mai are şi un senzor de ceva care tot aprinde un beculeţ roşu când mă apropii.

2.Mergând pe tren mai intru în discuţie cu oameni. Femeile de foarte multe ori ajung la discuţii despre crime şi rahaturi (cele mai bătrâne invariabil ajung la asta). Şi multe au o imagine despre realitate extrem de deformată. Ultima dată am renunţat la discursul echilibrat şi i-am spus unei femei (destul de tânără) că e vina ei că a ales să se uite la televizor numai la emisiuni de rahat, şi că într-adevăr, din 22 de milioane se mai întâmplă ca unul să o ia razna. Tot pe tren am aflat că cosmopolitanul are de acum şi secţiuni de autoapărare şi rahaturi, pe lângă secţiunile delicioase cu poziţii.

3.Din păcate am văzut într-o ştire BBC că şi la noi s-au înmulţit atacurile armate. Sper că nu o luăm pe urma americanilor. (SUV-uri este, guvernanţi incompetenţi şi corupţi este, o să fie şi arme, ne mai trebuie votul electronic).

4.SUV-iştii de oraş (care de foarte multe ori sunt SUV-iste) tot mai mulţi, care văzuţi în asemenea tanc nu mai au de ce să se teamă sau să încerce să conducă cum trebuie.

Când vorbim despre şofat deja discuţia devine foarte interesantă. Şofatul este prilejul cu care şoferul poate arăta că este cu cu cap peste ceilalţi: „uite cum conduce; ce maşină de rahat are; cum claxonează ca prostul; treci mă mai repede strada, parcă mergi la moarte”. Faptul că omul e în maşină şi nu comunică cu ceilalţi decât prin claxon este primul zid împotriva unei relaţii sociale normale. Apoi se pare că sumedenia de reguli ale drumului fac sălbăticirea să fie şi mai mare. Cine vrea să aprofundeze să intre pe wikipedia la http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_space, mă întorc la SUV-uri şi frică.

Citatul care îmi place cel mai mult, pentru că este atât de dur:
„According to Bradsher, internal industry market research concluded that S.U.V.s tend to be bought by people who are insecure, vain, self-centered, and self-absorbed, who are frequently nervous about their marriages, and who lack confidence in their driving skills.”
Pentru restul citiţi http://www.gladwell.com/2004/2004_01_12_a_suv.html

Lasă un răspuns

 
