Alex's Weblog

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Alătură-te lângă 1 urmăritor

  • Ianuarie 2009
    L M M M V S D
    « Dec   Feb »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  

Accesibilitate în Braşov

Posted by alecs1 pe 2009-01-09

Citind Capital sau uitîndu-mă pe ejobs aş putea crede că Braşovul e un oraş favorit al companiilor, şi din acest motiv am crezut că municipalitatea are bani iar oraşul trebuie să arate foarte bine. Cel puţin sub aspectul accesibilităţii nu e deloc aşa.

Pasajul subteran de la intersecţia Kogălniceanu – Victoriei.

Braşov, Pasaj Kogălniceau-Victoriei

Braşov, Pasaj Kogălniceau-Victoriei


Rampa pentru cărucioare cu rotile e inutilizabilă. În primul rînd scările sunt surprinzător de abrupte iar înălţimea care trebuie coborîtă e de cel puţin 2 metri. Apreciez că unghiul e de cel puţin 30 de grade, iar în realitate e mai rău decît în poză. Această rampă este de departe cea mai înfricoşătoare pe care am văzut-o pînă acum, deşi rampe relativ inutilizabile împînzesc toată ţara. Fără un ajutor solid, un invalid care ar încerca să coboare s-ar face praf la sfîrşitul rampei. De urcat fără ajutor un asistent puternic nu poate fi vorba, iar unul dintre comentarii sugerează că nici nu ar fi pentru invalizi.
Pe lîngă rampa asta mai sunt şi alte defecte ale acelei treceri.

Multe treceri de pietoni pe străzi circulate cu viteză sunt nesemaforizate, nu pot să-mi amintesc numele locurilor. Am aşteptat o întrerupere a şirului de maşini alături de eternele bătrîne care încearcă să treacă strada. Altă soluţie nici nu era.

Zona Carrefour e foarte ciudată dacă eşti un pieton neobişnuit cu locul. Trotuarele se termină şi reîncep într-un mod ciudat iar trecerile de pietoni sunt rare, deşi îmi pare o zonă destul de circulată pe jos.

Nu am văzut nici o pistă pentru biciclete, însă consider asta un semn de onestitate, pentru că oricum, nu am văzut pînă acum în România pistă de biciclete care să fie uşor utilizabilă (Timişoara, mai ales cu zona Mocioni e un exemplu negativ de referinţă).

Trotuarele sunt totuşi mult mai întregi (şi în general şi mai libere de maşini) decît în oraşul campion al trotuarelor sparte, Timişoara. Timişoara e atît de înfiorătoare în privinţa asta încît nici nu mă gîndesc la accesibilitate cu căruciorul, ci mi se pare grea şi aia pentru oameni pe picioarele lor dar mai puţin atletici. Cineva îmi confirmă opinia.

Cu ocazia asta am aflat şi de ce văd foarte rar oameni cu probleme locomotorii sau orbi pe străzi. Nu pentru că ar fi românii mai sănătoşi, ci pentru că supravieţuirea lor nu e deloc garantată în astfel de oraşe.

Şi cum voiam să termin făcînd un mişto ieftin (subliniez, mișto ieftin), găsit şi poza perfectă.
Livada Poștei, fostă trecere de pietoni
E făcută în zona Livada Poştei, pe o trecere de pietoni desfiinţată într-un mod surprinzător care are un desen cu un pieton „atacat” de o maşină cînd încearcă să traverseze (nu mă pronunţ asupra utilităţii deciziei de desființa trecerea, poate are vreun rost).
După toate cele de mai sus aş putea să propun primăriei să împuşte direct pietonii şi oamenii cu dizabilităţi.

2 Răspunsuri to “Accesibilitate în Braşov”

  1. rpetre said

    Aia nu prea e rampa pt. handicapati, ci mai degraba pentru incarcare-descarcare, adica gandita pentru carucioare trase cu mana. Cele corecte sunt mai late si fara trepte pe mijloc (fara sa fie nevoie sa ai atat de mare grija la directie) si mult mai putin inclinate, ca sa nu mai spun ca au si imbracaminte care sa permita aderenta rotilor. Acolo unde din cauza spatiului nu se pot face suficient de lungi se pune un fel de lift, daca stii dupa ce sa te uiti il vezi.

    Trecerea de la „Groapa” a fost mutata ceva mai incolo pentru fluidizarea traficului (nu trebuie sa mergi foarte mult) si personal sunt de parere ca semnalizarea exagerata ajuta uitucii si neatentii, trecerea aia era destul de circulata.

    Au si ranturile rostul lor, dar daca te plangi prea mult de chestii subtirele, nu prea mai esti bagat in seama cand chiar e ceva care conteaza. Parerea mea, ofc.

  2. alecs1 said

    Cu atît mai rău dacă rampa aia nu e pentru cărucioare cu rotile.

    Dacă prin chestii subţirele înţelegi poza aia din Livada Poştei, am spus deja că era în glumă şi bineînţeles că am văzut trecerea. Dacă însă te referi la critica mea faţă de lipsa de accesibilitate cred am putea renunţa cu totul la discuţie.

    Rostul ranturilor e mai complicat, nu mă aştept să se deştepte primăria la două critici şi un mişto din partea mea, am mai încercat şi în Tm.

Lasă un răspuns

 
