Alex's Weblog

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Alătură-te lângă 1 urmăritor

  • Februarie 2010
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728

„Au saci din ăștia și de la Fino!”, sau prototipul cumpărătorului oaie

Posted by alecs1 pe 2010-02-03

Dialogul ăsta scurt l-am auzit în supermarket, la raionul de saci. Ei au ales niște saci de gunoi standard, dar de la Fino, pentru că erau ca ăia din reclamă, eu i-am luat pe cei mai ieftini cu condiția să fie produși în România.

Întîmplarea asta a venit la țanc, înaintea unei conversații cu un prieten care a vrut să-mi spună cît de mult contează branding-ul (și m-a convins ușor).

Urăsc de exemplu vîlva pe care o face fiecare lansare a unui nou produs Apple, cu turme de „consumatori” în fața magazinului de gadget-uri. Însă trebuie să recunosc că există infinit mai multă substanță în a-ți păsa de marca unui produs electronic de zi cu zi (iPhone e util, e cool și te dai mare), în comparație cu niște saci de gunoi (care-și trăiesc destinul ascunși într-o dulap într-o găleată :P).

Nu prea văd televizor și reclame, dar sunt sigur că și hîrtia igienică are brand. Altfel, oare ce demon în posedă pe ăia care cumpără hîrtie parfumată de mi-e rău la ei în budă?!

Cu aspect diferit e o altă poveste: am mers acum destul timp cu un taximetrist care m-a plictisit pe tot drumul cu cît de tare e Hummer H3 comparat cu Dacia Logan pe care o conduce el. Avea sub 40 de ani și doar jumătate din dinți în gură, dar îmi spunea că vrea să-și ia Hummer. Povestea e tot despre imagine, însă componentele sunt diferite așa că nu elaborez.

Deși întămplările sunt relativ diferite, de obiceiurile astea se leagă multe aspecte ale calității vieții. Preferi să dai banii pe iPhone în loc să mergi la dentist să repari dinții, vei da banii de apartament pe o mașină scumpă din import, vei cumpăra saci de gunoi, hîrtie de popou, săpun, șampon și chipsuri din import și vei descuraja producția autohtonă, întrebîndu-te de ce nu-s locuri de muncă la noi.

2 Răspunsuri to “„Au saci din ăștia și de la Fino!”, sau prototipul cumpărătorului oaie”

  1. Alex said

    Ăsta este rezultatul educației consumatorului, aplicată foarte bine în România. De asta, o să vezi cum copii cer încă din clasele primare ca părinții să le schimbe telefoanele mobile cel puțin anual, de asta vezi oamenii în hypermarketuri (cuvânt care mie îmi provoacă din ce în ce mai multă silă tocmai pentru că încearcă să inducă ideea de supraconsum) cu cărucioare pline de mâncare și obiecte care sunt cu mult peste necesarul lor, dar… hai să o cumpărăm și p-asta că-i la ofertă….
    Ok, consumul este coloana vertebrală a capitalismului… dar cred că undeva la implementarea în creierele românilor a acestui obicei, s-a atins vreo glandă ceva… că prea te uiți în jur și nu-ți vine a crede de ce vezi… Am mai spus-o și într-un articol pe blog, nu mi se pare normal ca la maică-mea în parcare să vezi mașini care depăsesc cu mult prețul apartamentelor din oricare dintre blocurile din zonă. Și culmea, am aflat de exemplu că cel care nu reușește să-și parcheze Maserati-ul, stă cu chirie:)
    Nu cred că mai sunt multe de spus…

Lasă un răspuns

 
